Media Markt har ett värdelöst kontaktsystem och kan ingenting om kundservice

Jag är så arg så jag skakar.

För sex veckor sedan lämnade jag in ett objektiv jag köpt på Media Markt för reparation. Jag hävdade garantifel då autofokus plötsligt slutat fungera. Det gick dessutom trögt att fokusera objektivet manuellt. Jag ville inget annat än att få objektivet reparerat och tillbakalämnat men ärendet har blivit pinsamt dåligt hanterat och jag orkar knappt vara arg längre. Just nu är jag nästan bara uppgiven och förvånad hur man kan bemöta kunder på ett så dåligt sätt samt ha ett så ej fungerande system för kontakt med butiken.

Först och främst tog det mer än tre veckor (som det utlovats), närmare bestämt fyra, innan någon från Media Markt hörde av sig. Tre veckor var vad jag blev lovad i butik. ”Upp till tre veckor kan det ta”. Jag hörde själv av mig per telefon men pga lång telefonkö övergick jag, som telefonrösten tipsade om, till att maila istället. Mailen som jag blev hänvisad till fungerade inte så jag använde kontakt-funktionen på hemsidan och fick svar långt senare. En person ringer upp mig och lämnar ett röstmeddelande. Där talar personen om att man hittat sand i objektivet och eftersom det inte är en garantiskada skall man lämna mig ett kostnadsförslag. En emailadress dit jag kan vända mig för att få kostnadsförslaget skulle sändas per sms men något sms kom aldrig.

Jag ringde tillbaka (detta är ungefär två veckor sedan) och satt återigen i en väldigt lång telefonkö. Efter en stund säger telefonrösten något i stil med: ”Fortfarande i kö? Tryck 1 så kontaktar vi dig istället.” Jag tryckte 1, inget hände. Samma procedur upprepades kanske tre, fyra gånger innan det fungerade. Ett par dagar senare fick jag ett sms med texten ”Vi inväntar ännu svar på ditt kostnadsförslag, var vänlig kontakta oss. E-post…..” Vadå ännu? Jag har ju tidigare inte fått något!

Jag mailar till mailadressen angiven i smset (alltså det enda sms jag fått) men mailen fungerar inte. Skickar meddelandet via hemsidans kontaktsida istället men har ännu inte fått svar. Imorgon är detta två veckor sedan.

Idag (7:e februari) sitter jag i telefonkö i en halvtimme och först då säger en röst: ”jag beklagar, vi har för närvarande systemproblem och kan inte hantera ditt samtal. Försök igen senare”. Har försökt ringa igen idag men utan att komma förbi telefonkön.

Jag skickade för några timmar sedan ett mail till Media Markt där jag uppgav ärendenummer samt bad att få bli uppringd snarast. Jag får ett svar förvånandsvärt kort tid efter skickat mail där man skriver ”Hej, Vi har kontaktat dig med det kostnadsförslag som verkstaden skickat ut. Har du några frågor gällande det?” Men jag har ju inte fått något kostnadsförslag! Det hemska är att jag tror Media Markt är medvetna om att de har urusel kundservice. Vad är då annars anledningen till att de inte vågar ringa upp mig och stå för sina misstag?

Aldrig mer kommer jag att handla på Media Markt och det är även min uppmaning till er! Media Markt är en butik med urusel kundservice och ett icke-fungerande kontaktsystem. Det tar dessutom väldigt mycket längre tid att få en produkt reparerad än utlovat. Min bror köpte en tv på Media Markt som inte fungerade. Två gånger var de tvunga att reparera teven (och varje gång drog reparationstiden ut till ca 2 månader) innan de slutligen fick byta den. Teven behövde alltså ha samma fel tre gånger innan man fick en ny apparat. Jag tror inte Media Markt bryr sig om hur pinsamt och katastrofalt det här är, eftersom de uppenbarligen inte alls bryr sig om sina kunder.

Nu väntar jag med spänning på kontakt från Media Markt för att jag förhoppningsvis ska få tillbaka min produkt, kanske lagom till sommaren?

2 reaktioner på ”Media Markt har ett värdelöst kontaktsystem och kan ingenting om kundservice”

  1. Att företaget har rätt att försöka reparera saker tre gånger innan produkten kan reklameras är allmänt känt. Det är inget Media Markt hittat på, utan det har mobiltillverkare, Elgiganten, ja i stort sett alla. Sen kan man tycka att det är uselt, men det är tyvärr så de flesta jobbar.

    I övrig instämmer jag. MediaMarkts kundservice är verkligen SKIT!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


*